-
Menu
-
Det gode forløb
Expand
- Hvad er socialisering? Expand
- Praktikperiodens faser Expand
- Læring i praksis - hvordan?
- Det gode læringsmiljø
- To forskellige læringsmiljøer
- Tre typer af praktikanter
- Set fra praktikantens perspektiv Expand
- At lære hvad der er en god historie Expand
- Forskellige typer af historier
- Praktikanternes vigtigste relationer
- Ideudvikling Expand
- Referencer
-
Vejleder
Expand
- Underviser Expand
-
"Journalist i praktik"
Expand
- Praktikantundersøgelsen
- Om bogen
- Slides til bogen
-
Øvelser til bogen
Expand
- Kapitel 2. Øvelse 1
- Kapitel 2. Øvelse 2
- Kapitel 3. Øvelse 1
- Kapitel 3. Øvelse 2
- Kapitel 4. Øvelse 1
- Kapitel 4. Øvelse 2
- Kapitel 5. Øvelse 1
- Kapitel 5. Øvelse 2
- Kapitel 5. Øvelse 3
- Kapitel 6. Øvelse 1
- Kapitel 6. Øvelse 2
- Kapitel 7. Øvelse 1
- Kapitel 7. Øvelse 2
- Kapitel 8. Øvelse 1
- Kapitel 8. Øvelse 2
- Kapitel 9. Øvelse 1
- Kapitel 9. Øvelse 2
- Kapitel 10. Øvelse 1
- Kapitel 10. Øvelse 2
- Kapitel 11. Øvelse 1
- Kapitel 12. Øvelse 1
- Kapitel 12. Øvelse 2
- Det tilbyder vi
- Kontakt
-
Det gode forløb
Expand
Stress-distancetegn
Det bedste er selvfølgelig, hvis vejlederen eller en anden person i organisationen er så meget sammen med praktikanten, at vejlederen kan snakke med og observere praktikanten i det daglig.
Men selv hvis praktikanten fysisk sidder et andet sted, kan man holde øje med disse tegn på stress:
- For mange eller for få mails.
- Lange svartider på henvendelser.
- Mails nat eller tidlig morgen.
- Flad telefonstemme uden liv.
- Underkommunikation – for lidt forberedelse eller opfølgning.
- Førsteprioritet: Hvem/hvad der larmer mest, ligger øverst, ikke nødvendigvis det vigtigste.
- Sprogbrug over temaet: ”De andre er idioter.”
Hvis man så har en fornemmelse af, at praktikanten har tegn på stress, så skal man tage en snak med praktikanten.
Kilde: Lis Lyngbjerg.